2nd Brazilian Meeting in Family and Gender Economics

30/08/2021 a 31/08/2021 - 09:00 às 18:00

2nd Brazilian Meeting in Family and Gender Economics

GeFam (Family and Gender Economics Study Group) is organizing the 2nd Brazilian Meeting in Family and Gender Economics at FGV EESP by means of a virtual conference. The aim of the 2nd Brazilian Meeting in Family and Gender Economics is to bring together researchers, public policy makers, students and the general public interested in family and gender issues to discuss and learn about the research that is being developed both in Brazil and in other countries.  The two days of the conference will allow an exchange of knowledge and ideas among the participants.

August 30-31, 2021 - 09:00am to 6:00pm UTC-3

Registration

2º Encontro Brasileiro em Economia da Família e do Gênero

O GeFam (Grupo de Estudos em Economia da Família e do Gênero) está organizando o 2° Encontro em Economia da Família e do Gênero em parceria com a FGV EESP. A conferência será virtual.

O 2° Encontro Brasileiro em Economia da Família e do Gênero visa reunir pesquisadores, formuladores de políticas públicas, alunos e público em geral interessados em temáticas da família e do gênero para discutir e conhecer as pesquisas que estão sendo desenvolvidas tanto no Brasil como em outros países. Os dois dias de conferência possibilitam uma troca de conhecimento e ideias entre os participantes.

Conference Organizers:

• Ana de Holanda Barbosa (IPEA , IBMEC-RJ and GeFam)
  • Lorena Hakak (FEA USP and GeFam)
  • Solange Gonçalves (UNIFESP and GeFam)
  • Synthia Santana (IBGE and GeFam)

Keynote speakers:

• Pierre-André Chiappori (Columbia University)
  • Shoshana Grossbard (San Diego State University)

logos_gefam_arquivo_correto-01_0.png